Ketahuilah Teknik Urutan faraj : Ramai yang tercari-cari cara mengurut vagina atau faraj dengan betul. Sejak zaman nenek moyang kita lagi

urut faraj


Ramai yang tercari-cari cara mengurut vagina atau faraj dengan betul. Sejak zaman nenek moyang kita lagi, perihal penjagaan vagina amat dititikberatkan lantaran hubungkaitnya dengan keharmonian rumahtangga.
BACA: Cara Menjilat Buah Dada Isteri Dengan Betul
Apatah lagi di kalangan masyarakat rantau Asia. Orang Melayu misalnya amat terkenal dengan ramuan akar kayu untuk penjagaan vagina, baik untuk mengetatkan mahupun dari sudut penjagaan kebersihan. Ambil sahaja contoh mudah – bersihkan vagina dengan air daun sirih dan amalkan air akar kayu serta pengambilan jamu selepas bersalin untuk mengetatkan vagina.
Persiapan
Berbaringlah dan sangga atau sendalkan punggung anda dengan bantal agar anda boleh melihat aksi pasangan dan menjaga hubungan mata. Letakkan bantal di bawah pinggul anda dan rentangkan kaki sehingga miss V (alat sulit/ faraj) terlihat dengan jelas. Sokong kedua kaki sebagai tumpuan dan pastikan posisi anda selesa. Tarik nafas dalam-dalam dan bernafaslah dengan rileks. Ini berlaku untuk anda dan pasangan selama aksi berlangsung. Jika nafas mulai laju dan pendek-pendek, pasangan harus mengurangi aksinya dan memberi kesempatan untuk mengatur nafas lagi.
Langkah 1
Minta pasangan untuk mengurut lembut dari kaki, paha, perut dan dada untuk membuat anda rileks dan bersedia untuk ke bahagian yoni. Tuang sedikit pelincir pada bahagian organ intim anda, mulai urut keseluruhan kemaluan dan bibir luar faraj. Berikan waktu yang agak lama di sini dan jangan kasar. Rasakan relaksasi dan kesenangan diurut.
Sepit bibir luar yoni di antara jari telunjuk dan jari tengah, gerakkan dengan lembut ke atas dan bawah sepanjang bibir faraj. Lakukan hal yang sama pada bagian bibir dalam yoni, jangan terburu-buru. Pada saat ini, lakukan kontak mata dengan pasangan. Katakan jika anda ingin menambah atau mengurangi tekanan dan kecepatan gerakannya. Ucapkan dengan lembut dan berghairah.
Langkah 2 (The Crown Jewel)
Beraksi di bawah sana tidak lengkap tanpa melibatkan klitoris (kelentit) ! Gerakkan klitoris searah dan berlawanan jarum jam. Sepit di antara ibu jari dan telunjuk, urut dengan lembut–bukan untuk membuat anda orgasme ! Awalnya anda akan merasa hendak orgasme, namun dengan tempo atau rentak yang stabil anda akan kembali bernafas dengan rileks.
Klitoris merupakan struktur yang luar biasa kompleks, mirip dengan fungsi kelenjar laki-laki, tapi mengejutkan – hingga empat kali lebih sensitif. Bahagian kelenjar klitoris memegang 6.000 – 8.000 hujung saraf sensorik, lebih dari struktur lain dalam tubuh manusia. Ini simpul hipersensitif hanya memiliki satu tujuan: kesenangan. Tidak melebihi kemampuannya untuk menerima dan mengirimkan sensasi sentuhan, tekanan atau getaran. Kelenjar adalah “mahkota permata“ dari sistem klitoris!
Langkah 3
Perlahan dan dengan sangat perhatian, minta pasangan memasukkan jari tengah tangan kanannya ke dalam yoni. Dalam Tantra diyakini tangan kanan memiliki polaritas yang berbeza dengan tangan kiri. Dengan sangat lembut minta pasangan menjelajahi dan mengurut bahagian dalam yoni dengan arah, kecepatan dan tekanan yang beragam.
Kemudian terbalikkan telapak tangan keatas dan minta pasangan menekuk jarinya seakan memanggil seseorang. Pada bahagian ini, pasangan akan menyentuh G-spot yang membuat anda merasa tidak karuan (tidak tentu arah). Anda akan merasa ingin buang air kecil, merasa tidak nyaman namun juga sekaligus merasakan ghairah yang lebih tinggi lagi. Pasangan boleh membuat pelbagai gerakan, tekanan dan kecepatan pergerakan untuk memberikan sensasi yang lebih lagi.
Langkah 4
Kini minta pasangan untuk memasukkan jari telunjuknya juga dan rasakan sensasi pergerakan dua jari dalam yoni anda. Ibu jari pasangan boleh menstimulasi klitoris sambil mengurut bahagian dalam faraj. Jika anda berminat, pasangan boleh memasukkan jari manisnya dengan lembut ke dalam anus. Dalam Tantra, pada posisi tiga titik terkuasai seperti ini maka pasangan anda disebut ‘menggenggam salah satu misteri kehidupan dalam tangan’.
Langkah 5
Anda boleh mencuba cara lain urut klitoris, iaitu dengan menggunakan ibu jari untuk bergerak ke atas dan bawah pada klitoris, sedangkan telapak tangannya mengurut dengan lembut kemaluan organ intim anda. Letakkan tangan pasangan di payudara anda dan minta dia mengurut dengan lembut. Jangan lupa untuk menjaga nafas tetap rileks. Jika anda mengalami orgasme di tengah-tengah aksi, minta pasangan untuk berhenti dulu dan sambungkan ketika anda sudah boleh mengatur nafas.
Anda dapat menggunakan ibu jari tangan kanan untuk merangsang clitoris juga. Sebuah opsi untuk mencuba jika penerima ingin itu adalah untuk memasukkan pinky dari tangan kanan ke anusnya. [Dalam Tantra, dikatakan bahwa ketika pinky anda memijat lembut anusnya, berikutnya jari dan jari tengah dalam dirinya Yoni dan ibu jari anda pada clitorisnya, “Anda memegang salah satu misteri alam semesta di tangan anda.”]
Penutup
Ya, ini sangat menyenangkan! Namun anda harus mampu mengakhirinya. Beritahu pasangan untuk memindahkan tangannya dengan lembut, perlahan dan penuh kasih sayang. Kemudian jangan langsung beranjak, minta pasangan memeluk anda, rilekskan diri dan nikmati sensasi yang baru saja anda rasakan.
Urutan Faraj Sendiri
Bagi wanita yang masih belum berumahtangga, anda juga boleh mengurut faraj anda sendiri. Begitu juga bagi wanita yang telah berumahtangga tapi tidak mendapat kerjasama dari pihak suami juga bolehlah berbuat demikian. Ini amat penting bagi kaum wanita prihatin akan alat sulit sendiri untuk kesihatan dan mengekalkan sensitivitinya.