PERH!! Inilah Jawapan Mengapa Lelaki Suka 'Mengintip' Belahan Dada Wanita


Inilah Jawaban Mengapa Pria Suka 'Ngintip' Belahan Dada Wanita
  
Pernah dengar istilah "Kucing mana yang menolak jika diberi ikan segar?", Ya, perumpamaan ini sering ditujukan kepada kaum lelaki yang digoda dengan keindahan atau susuk tubuh wanita. Jadi, anda akan menolak jika ada wanita yang dengan terang-terangan menggoda anda?

Lelaki tak akan dengan mudahnya tergoda jika memang tak ada 'peluang' yang diberikan oleh lawan jenisnya. Dan biasanya salah satu objek yang paling mudah menggoda mata lelaki adalah belahan dada wanita. Tak tanggung-tanggung lelaki sampai rela memalingkan kepala demi mengintip belahan dada wanita. Kira-kira apa yang membuat lelaki begitu bernafsu melihat bahagian dada wanita ini?


Seperti dikutip dari Boldsky, sebuah kajian yang dilakukan mendapati jawapan lelaki tergoda dengan belahan dada. Lelaki tak peduli dengan besar atauk kecil saiz payudara wanita, lelaki senang melihat payudara kerana bahagian ini dengan mudah membuat mereka terangsang. Namun kerana menyentuh dilarang, maka mereka berusaha melihatnya dengan mengintip atau melirik tanpa diketahui.


Selanjutnya para lelaki seringkali beranggapan sesuai dengan apa yang kelihatan di luarnya saja. Mereka berfikir jika wanita dengan bentuk tubuh yang berkadar adalah wanita yang sihat menjadi tanda wanita itu subur. Sehingga dijadikan sandaran bahawa saiz payudara membuat lelaki berfikir wanita tersebut subur.

Lelaki juga mudah terangsang secara visual dan belahan dada yang menyembul dan mengintip di sebalik pakaian wanita menjadi sebuah pemandangan yang paling kuat merangsang wanita.

Tak hanya itu, kerana beberapa budaya di Negara-negara tertentu menganggap jika mempamerkan bahagian tubuh tertentu atau memakai busana minim sehingga menonjolkan payudara merupakan perkara tabu, hal inilah yang justri membuat lelaki semakin penasaran dengan apa yang 'tersembunyi' di sebaliknya. Inilah yang menjadi sebab mengapa lelaki menatap diam-diam bahagian dada wanita.